Η ανοδική τάση της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας συνεχίστηκε και τον Νοέμβριο του 2022, με βάση τα στοιχεία που γνωστοποίησε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, λαμβάνοντας υπόψιν τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 8.077 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 7.165 τον αντίστοιχο μήνα του 2021, αλλά και 7.801 τον Οκτώβριο του 2022. Έτσι, σημειώθηκε ετήσια αύξηση, της τάξης του 12,7%. Αντίστοιχα, από την αρχή του έτους μέχρι και τον Νοέμβριο έχουν ταξινομηθεί 98.804 καινούρια Ι.Χ. αριθμός αυξημένος κατά 3,7 % σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Νοέμβριος 2022 |
Νοέμβριος 2021 |
Μεταβολή 2022/2021 |
|
Καινούργια επιβατικά |
8.077 |
7.165 |
12,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
855 |
885 |
-3,4% |
Καινούργια λεωφορεία |
19 |
33 |
-42,4% |
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022 |
Ιανουάριος – Νοέβριος 2021 |
Μεταβολή 2022/2021 |
|
Καινούργια επιβατικά |
98.804 |
95.256 |
3,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
9.525 |
10.259 |
-7,2% |
Καινούργια λεωφορεία |
193 |
382 |
-49,5% |
Η κυριαρχία των supermini εντυπωσιάζει για άλλον ένα μήνα. Ένα στα δύο αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον Νοέμβριο ανήκει στην κατηγορία Β (συνολικά 50,1%). Έτσι, το ποσοστό της στο πρώτο 11μηνο του 2022 αγγίζει το 50% (49,4% για την ακρίβεια). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η κατηγορία C, με 31,9% τον Νοέμβριο και 32,8% από την αρχή του έτους.
Τα SUV είναι αναμφισβήτητα η κορυφαία επιλογή των αγοραστών, καθώς το 54,2% των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν ανήκαν στο συγκεκριμένο τύπο αμαξώματος, όλων των κατηγοριών.
Segment |
Νοέμβριος 2022 |
Νοέμβριος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Νοέμβριος 2022 |
Ιανουάριος–Νοέμβριος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
7,2% |
11,7% |
-4,5 |
7,3% |
10,1% |
-2,8 |
A-SUV |
1,5% |
0,5% |
1,0 |
1,9% |
1,2% |
0,6 |
A TOTAL |
8,8% |
12,2% |
-3,4 |
9,1% |
11,3% |
-2,2 |
B |
25,1% |
20,8% |
4,3 |
25,2% |
26,9% |
-1,8 |
B-SUV |
25,1% |
21,7% |
3,3 |
24,3% |
21,8% |
2,5 |
B TOTAL |
50,1% |
42,6% | 7,6 | 49,4% | 48,7% |
0,7 |
C |
10,4% | 11,1% | -0,6 | 10,7% | 12,5% | -1,9 |
C-SUV |
21,4% | 26,2% | -4,8 | 22,2% | 21,0% | 1,2 |
C TOTAL |
31,9% | 37,3% | -5,4 | 32,8% | 33,5% | -0,7 |
D |
1,6% |
2,2% |
-0,6 | 1,3% | 1,9% |
-0,6 |
D-SUV |
5,4% |
4,0% | 1,4 | 5,3% | 2,7% | 2,6 |
D TOTAL |
7,0% | 6,2% | 0,9 | 6,6% | 4,5% | 2,1 |
E |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
-0,1 |
E-SUV |
0,6% |
0,4% |
0,2 |
0,5% |
0,5% |
0,0 |
E TOTAL |
0,7% |
0,6% |
0,1 |
0,6% |
0,6% |
-0,1 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
0,0 |
0,1% |
0,1% |
0,0 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,1% |
0,1 |
0,3% |
0,1% |
0,2 |
F-G TOTAL |
0,3% |
0,2% |
0,1 |
0,4% |
0,1% |
0,3 |
SPORTS |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
0,0 |
MPV |
0,0% |
0,0% |
0,0 |
0,1% |
0,1% |
0,0 |
MPV-M/COMBI |
1,0% |
0,8% |
0,3 |
0,7% |
0,8% |
-0,1 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
54,2% |
53,0% |
1,2 |
54,3% |
47,2% |
7,1) |
Με βάση το κινητήριο σύνολο, τα αμιγώς θερμικά αυτοκίνητα υπερβαίνουν το 50% των ταξινομηθέντων Νοεμβρίου. Τα βενζινοκίνητα είναι στην κορυφή με 40,7%, ωστόσο στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα υβριδικά, με 32,4%. Τα πετρελαιοκίνητα ακολουθούν με 13,7%, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in hybrid συγκεντρώνουν μαζί 9,2%.
Νοέμβριος 2022 |
Νοέμβριος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022 |
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘22* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘21* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
40,7% |
40,9% | -0,2 | 45,1% | 49,7% | -4,6 | 37,9% | 41,2% |
-3,3 |
Πετρέλαιο |
13,7% | 16,5% | -2,8 | 16,1% | 17,7% | -1,6 | 17,1% | 20,4% | -3,3 |
Υβριδικά (HEV) |
32,4% | 25,8% | 6,6 | 27,8% | 23,0% | 4,9 | 22,8% | 19,6% | 3,1 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
9,2% | 11,8% | -2,5 | 7,6% | 6,5% | 1,1 | 19,2% | 16,1% | 3,1 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,6% |
1,0% |
-0,4 |
0,6% |
1,3% |
-0,7 |
3,0% |
2,7% |
0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,3% |
4,0% |
-0,7 |
2,8% |
1,9% |
1,0 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Οκτώβριο ως εξής:
Οκτώβριος 2022 |
Οκτώβριος 2021 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022 |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2021 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
745.855 |
664.861 | 12,2% | 7.529.965 | 8.191.692 | -8,1% |
ΕΕ 14(2) |
656.788 | 583.010 | 12,7% | 6.589.429 | 7.194.846 | -8,4% |
ΕΕ(1) & EFTA(3) |
776.409 | 692.240 | 12,2% | 7.838.948 | 8.537.803 | -8,2% |
Ελλάδα |
7.791 | 6.335 | 23,0% | 90.727 | 88.091 | 3,0% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.