Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Δείκτες που δείχνουν ότι έρχεται κρίση

Οι εργαζόμενοι στην βιομηχανία του σεξ προβλέπουν ότι έρχεται κρίση

Ενώ μερικοί άνθρωποι παρακολουθούν με αγωνία το χρηματιστήριο για σημάδια ύφεσης, άλλοι αναζητούν πιο ειδικές ενδείξεις ότι η οικονομία βρίσκεται σε πρόβλημα.

Μία από αυτές είναι η Catherine De Noire , διευθύντρια ενός νόμιμου οίκου ανοχής, υποψήφια Ph.D στην οργανωτική ψυχολογία. Όταν οι δουλειές στον οίκο ανοχής της πέφτουν απροσδόκητα, η De Noire το θεωρεί σημάδι ότι η οικονομία βρίσκεται σε μπελάδες.

Αν και ο οίκος ανοχής της De Noire εδρεύει στην Ευρώπη, πιστεύει ότι η οικονομική αναταραχή στις Ηνωμένες Πολιτείες «πυροδοτεί τεράστια αβεβαιότητα» σε όλες της χώρες λόγω της παγκόσμιας επιρροής που έχει η οικονομία της Αμερικής. Για πρώτη φορά εμφανίστηκαν σημάδια πτώσης του τζίρου στις επιχειρήσεις αμέσως μετά την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ τον Νοέμβριο του 2024, καθώς οι Αμερικανοί και ο υπόλοιπος κόσμος ανέμεναν αναταραχή.

Διαβάστε επίσης: Η Ελλάδα είναι χώρα φτωχών εργαζομένων

Οι στρίπερ στις ΗΠΑ αισθάνονται επίσης την πίεση. Η χορεύτρια και influencer Vulgar Vanity είπε ότι όταν πρωτοξεκίνησε να χορεύει το 2022, μπορούσε να κερδίσει εξαψήφια ποσά μόνο χορεύοντας κατά τη διάρκεια μεγάλων εκδηλώσεων στο Όστιν, όπως το Grand Prix της Formula 1 και το μουσικό φεστιβάλ South by Southwest. Φέτος τα πράγματα δείχνουν να είναι διαφορετικά.

«Δεν μπήκα καν στον κόπο να δουλέψω South by Southwest γιατί το πρώτο βράδυ της Παρασκευής που προσπάθησα να δουλέψω, μπήκα σε ένα εντελώς άδειο κλαμπ και δεν έβγαλα καθόλου χρήματα», είπε.

Η Vanity λέει επίσης ότι πολλοί από τους τακτικούς πελάτες της δεν δίνουν φιλοδώρημα καθόλου ή δίνουν λιγότερα από τα μισά από αυτά που συνήθιζαν. Σπεύδει να επισημάνει ότι είναι μόνο μία χορεύτρια και «προφανώς δεν είναι οικονομολόγος», αλλά σημειώνει ότι και άλλοι χορευτές και εργαζόμενοι με φιλοδωρήματα πονούν επίσης. Η θεωρία της είναι ότι οι πελάτες της δεν δίνουν πλέον τόσο γενναιόδωρα φιλοδωρήματα λόγω του αυξανόμενου κόστους και της οικονομικής αβεβαιότητας. Η Vanity ανησυχεί ότι αυτό σημαίνει ότι βρισκόμαστε στα πρόθυρα μιας ύφεσης ή μιας πλήρους ύφεσης.

Η θεωρία πίσω από τον Δείκτη κραγιόν

Η θεωρία πίσω από τον «δείκτη κραγιόν» λέει ότι έρχεται κρίση όταν οι καταναλωτές αντικαθιστούν τις ακριβές αγορές με φτηνές απομιμήσεις όπως το κραγιόν. Αν δεν υπάρχουν χρήματα να ξοδέψεις για ποιοτικό κραγιόν και αναγκάζεσαι να πάρεις τον φθηνό κινέζικο, τότε τα πράγματα για σένα είναι άσχημα.

Διαβάστε επίσης: Τα μυστικά του καφέ: Σύμβολα, ερμηνείες και η γοητεία της καφεμαντείας

Δείκτες όπως η πτώση των επιχειρήσεων σε οίκους ανοχής, τα χαμηλότερα φιλοδωρήματα για στρίπερ και άλλα μη παραδοσιακά μέτρα οικονομικής υγείας “έχουν ένα μέτρο εγκυρότητας, αλλά μπορεί να είναι πιο συμπτωματικοί δείκτες από τους κορυφαίους”, δήλωσε η Marta Norton , επικεφαλής στρατηγικής επενδύσεων στο Empower . Ενώ η Norton βρίσκει ενδιαφέροντα αυτού του είδους τα ανέκδοτα στοιχεία, λέει ότι εξετάζει πιο παραδοσιακές πηγές δεδομένων, ειδικά τα εταιρικά κέρδη και το χρηματιστήριο, για να προβλέψει εάν υπάρχει ύφεση στο μέλλον μας. Με αυτά τα παραδοσιακά μέτρα, “Μπορεί να επιβραδύνουμε, αλλά δεν αντιμετωπίζουμε μια διαφαινόμενη ύφεση. Ωστόσο”, είπε. Ο De Noire πιστεύει ότι οι δασμοί που ανακοίνωσε ο Τραμπ σε αυτό που ονόμασε « Ημέρα Απελευθέρωσης » «θα συμβάλουν σίγουρα σε μια περαιτέρω παρακμή και ύφεση».

See also  Ενεργειακή κρίση - Γερμανία: Γεγονός το μηνιαίο εισιτήριο των 9 ευρώ για τις συγκοινωνίες

Ωστόσο, το παρελθόν έχει δείξει ότι τα μη παραδοσιακά μέτρα μπορούν να μας πουν πολλά για την υγεία της οικονομίας. Εδώ είναι μερικοί από τους ανέκδοτους δείκτες της οικονομίας σχετικά με το εάν είναι πιθανή μια ύφεση.

Ο Δείκτης στους οίκους ανοχής

Σύμφωνα με την De Noire, οι δουλειές στον οίκο ανοχής της συνήθως ξεκινούν την άνοιξη όταν οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τις αποφάσεις τους για την Πρωτοχρονιά και ανακάμπτουν από τις δαπάνες των διακοπών. Φέτος όμως, οι τζίροι τον επιχειρήσεων πέφτουν. Αποδίδει την «τεράστια πτώση» των κερδών στους οίκους ανοχής της στους πελάτες που αισθάνονται ανασφαλείς για την οικονομία.

«Υπάρχουν σημαντικά λιγότεροι πελάτες και οι sex workers αναφέρουν αισθητά χαμηλότερα κέρδη». Αν και η De Noire τονίζει ότι οι κορυφαίες εργαζόμενες του σεξ στον οίκο ανοχής της εξακολουθούν να κερδίζουν περισσότερα σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό, είπε ότι μερικοί από τους υψηλότερους εισοδηματικούς πόρους στον οίκο ανοχής της κερδίζουν περίπου τα μισά από αυτά που έβγαζαν την ίδια περίοδο πέρυσι.

“Βλέπουμε πελάτες να έρχονται λιγότερο συχνά, να προσπαθούν να διαπραγματευτούν χαμηλότερες τιμές ή να σταματήσουν να επισκέπτονται εντελώς. Ακούμε επίσης από τους εργαζομένους μας ότι περισσότεροι πελάτες πηγαίνουν για τη φθηνότερη δυνατή υπηρεσία”, είπε.

Σύμφωνα με την μάνατζερ, αυτό υποδηλώνει ότι οι άνθρωποι εξοικονομούν χρήματα ή ανακατανέμουν τις δαπάνες τους σε πράγματα που θεωρούν πιο απαραίτητα, πιθανότατα επειδή προετοιμάζονται για δύσκολες εποχές.

Οι νόμιμοι οίκοι ανοχής στις ΗΠΑ βλέπουν παρόμοια τάση, σύμφωνα με τον Andrew Lokenauth , αναλυτή δεδομένων και ιδρυτή του BeFluentInFinance.com. Εξηγεί ότι τα έσοδα σε νόμιμους οίκους ανοχής στη Νεβάδα είναι μειωμένα κατά περίπου 20% από το περασμένο τρίμηνο. «Η έρευνά μου δείχνει ότι αυτό συσχετίζεται στενά με τις τάσεις διακριτικών δαπανών», υποδεικνύοντας ότι μια ύφεση είναι πιθανή.

Ο δείκτης Stripper

Οι στρίπερ είναι συχνά οι πρώτοι που παρατηρούν ύφεση στην οικονομία. Οι χορευτές αισθησιακών χορών «προφανώς δεν αποτελούν προτεραιότητα ή οικιακή ανάγκη» και «είναι οι πρώτοι που το νιώθουν γιατί είμαστε οι πρώτοι που παραμερίζονται», είπε η Vanity.

See also  Τι είναι οι υπερηχητικοί πύραυλοι που χρησιμοποίησαν οι Ρώσοι στην Ουκρανία;

«Ο «δείκτης στρίπερ» είναι ένας από εκείνους τους περίεργους αλλά παράξενα αποτελεσματικούς δείκτες» της οικονομικής υγείας, δήλωσε ο Ντέιβιντ Κίνντς , ορκωτός λογιστής και ειδικός στα οικονομικά. Παρακολουθεί πόσα κερδίζουν οι στρίπερ και πόσο συχνά οι πελάτες πηγαίνουν σε στριπτιτζάδικα, εξήγησε.

«Όταν τα φιλοδωρήματα επιβραδύνονται και η κίνηση τον πελατών μειώνεται, συχνά σημαίνει ότι οι άνθρωποι κρατούν τα επιπλέον μετρητά τους», εξήγησε η Kindness. Σύμφωνα με τον Lokenauth, η Vanity δεν είναι η μόνη χορεύτρια που αισθάνεται τη συμπίεση και αυτό δεν είναι καλό σημάδι. «Τα έσοδα από τα στριπ κλαμπ στο Βέγκας μειώνονται κατά περίπου 12%,» κάτι που θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι οδηγούμαστε σε ύφεση, είπε ο Λόκεναουθ.

Ο Δείκτης Μπύρας

Το είδος της μπύρας που πίνουν οι άνθρωποι είναι ένας «αρκετά καλός δείκτης» για το εάν υπάρχει ύφεση στον ορίζοντα, δήλωσε ο Jack Buffington , επίκουρος καθηγητής διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας στο Daniels College of Business στο Πανεπιστήμιο του Ντένβερ.

«Η μπύρα είναι μια διακριτική δαπάνη και μια κοινωνική δαπάνη», έτσι οι άνθρωποι μειώνουν το ποσό που ξοδεύουν για μπύρα όταν ανησυχούν για την οικονομία, εξήγησε. Δεδομένου ότι είναι πολύ λιγότερο δαπανηρό να παραλάβεις ένα six-pack από το να βγεις για βαρελίσια μπύρα, πόσα χρήματα ξοδεύουν οι άνθρωποι για βαρελίσια μπύρα, και ειδικότερα για ακριβές craft μπίρες, είναι προάγγελος ύφεσης.

«Οι πωλήσεις craft μπύρας μειώνονται πολύ», υποδηλώνοντας πιθανώς μια ύφεση, είπε ο Buffington.

Δεδομένου ότι είναι πολύ λιγότερο ακριβό να παραλάβετε ένα six-pack με μπύρες από το να βγείτε γνήσια βαρελίσια μπύρα, πόσα χρήματα ξοδεύουν οι άνθρωποι για βαρελίσια μπύρα είναι προάγγελος ύφεσης.

Ο Δείκτης Ανδρικών Εσωρούχων

Το 2008, ο πρώην πρόεδρος της Federal Reserve, Άλαν Γκρίνσπαν, παρατήρησε ότι η μείωση των πωλήσεων ανδρικών εσωρούχων πιθανότατα σήμαινε ότι οδηγούμασταν σε ύφεση. “Υπάρχει μια ανησυχητική τάση. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά προσέγγιση 6% τους τελευταίους μήνες”, λέει ο Lokenauth. «Τα παιδιά παραλείπουν την αντικατάσταση εσωρούχων μόνο όταν ανησυχούν για τα χρήματα», οπότε μπορεί να έχουμε πρόβλημα, Αν οι άντρες μειώνουν της αγορές εσωρούχων αυτό και αν δεν είναι σημάδι κρίσης.

Ο δείκτης κραγιόν

Ο “δείκτης κραγιόν” “απεικονίζει ένα φαινομενικά αντιφατικό καταναλωτικό μοτίβο κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης”, εξηγεί ο Kevin Shahnazari , αναλυτής δεδομένων και συνιδρυτής της FinlyWealth.

See also  Εμ. Μακρόν: Στη Ρουμανία για συνομιλίες με την πολιτική ηγεσία - Πιθανή επίσκεψη και στο Κίεβο

Ο Δείκτης Lipstick δεν ισχύει μόνο για το κραγιόν. Η θεωρία πίσω από τον δείκτη κραγιόν είναι ότι όταν τα χρήματα είναι λίγα, οι καταναλωτές αντικαθιστούν τις ακριβές αγορές με φτηνές πολυτέλειες όπως το κραγιόν.

«Στην ύφεση του 2008, οι πωλήσεις καλλυντικών αυξήθηκαν, δείχνοντας ότι ακόμη και σε δύσκολες στιγμές, τα άτομα επιθυμούν μικροσκοπικές αγορές άνεσης που δίνουν ψυχολογική ώθηση χωρίς βαριές οικονομικές δαπάνες», εξήγησε ο Shahnazari .

Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να παραλείψει μια ακριβή περιποίηση προσώπου αλλά να αγοράσει ένα κραγιόν $10. Ή μπορεί να παραλείψουν ένα ακριβό δείπνο έξω αλλά να αγοράσουν ένα λάτε $6 ή ένα κουτί με ακριβές σοκολάτες.

Σήμερα, οι πωλήσεις καλλυντικών είναι ισχυρές. «Οι πωλήσεις της MAC και της Sephora αυξήθηκαν περίπου κατά 15%, κάτι που δεν αποτελεί σπουδαίο σημάδι για την ευρύτερη οικονομία», δήλωσε ο Lokenauth. Επιπλέον, «υπάρχει μια ήσυχη τάση προς την ομορφιά με χαμηλότερο κόστος, χωρίς περιττές περικοπές» και οι πωλήσεις καλλυντικών στα φαρμακεία έχουν αυξηθεί τους τελευταίους μήνες, είπε ο Shahnazari . Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι ότι οδεύουμε προς ύφεση.

Ο δείκτης διαδικτυακών γνωριμιών

Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι βγαίνουν ραντεβού μπορεί επίσης να υποδηλώνει εάν οδεύουμε ή όχι σε ύφεση. Οι πληρωμένες συνδρομές για διαδικτυακές υπηρεσίες γνωριμιών έχουν μειωθεί, παρόλο που ο συνολικός αριθμός των χρηστών έχει αυξηθεί, είπε ο Shahnazari . «Η δωρεάν και χαμηλότερης βαθμίδας χρήση εφαρμογών γνωριμιών έχει αυξηθεί κατά περίπου 12%, υποδηλώνοντας κοινωνικό και οικονομικό άγχος», εξήγησε .

Επιπλέον, η αυξημένη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών γνωριμιών μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι οι άνθρωποι αναζητούν «φθηνότερη ψυχαγωγία και συντροφιά αντί για ακριβά ξενύχτια», είπε ο Lokenauth. «Παρακολουθώ αυτή τη μέτρηση για χρόνια και είναι τρομακτικά ακριβής», πρόσθεσε.

Ο Δείκτης στα κομμωτήρια

Εάν οι γυναίκες μειώνουν της επισκέψεις στα κομμωτήρια αυτό θα μπορούσε να είναι σημάδι ότι πλησιάζει η ύφεση. «Οι στυλίστες, κομμωτές είναι συχνά οι πρώτοι που παρατηρούν οικονομικές αλλαγές και πρόσφατα, πολλοί ανέφεραν ότι οι πελάτες ζητούν ευκολότερες και φθηνότερες επιλογές».

Οι πελάτες μπορεί να στραφούν από χτενίσματα υψηλής ποιότητας σε φυσικές εμφανίσεις με χαμηλότερη συντήρηση ως ένας τρόπος εξοικονόμησης χρημάτων. Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι δαπάνες στα σαλόνια ομορφιάς είναι μειωμένες.

Όλοι αυτοί οι δείκτες δείχνουν κρίση – καλό είναι να τους παρακολουθούμε με προσοχή.

Πηγή