Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

ΔΕΘ: Τουρισμός σε Θεσσαλονίκη και Μακεδονία στη μετα-Cοvid εποχή

Η ανάπτυξη του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη, η υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών, τα προβλήματα των επαγγελματιών του χώρου, αλλά και οι τρόποι προβολής της Κεντρικής Μακεδονίας ως σημαντικού τουριστικού προορισμού ήταν τα κύρια θέματα που συζητήθηκαν στην εκδήλωση  με θέμα «Τουρισμός: Νέες προκλήσεις στη μετα-Cοvid εποχή», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου υπογράμμισε: «Στη σύσκεψη με τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, επειδή θέλουμε διεύρυνση του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να προσελκύσουμε τουρίστες στην πόλη, παρακαλέσαμε, απαιτήσαμε, μαζί με την Κρήτη και τη Ρόδο, σχετικά με το ενεργειακό που θα έρθουν οι συνταξιούχοι στη χώρα καθώς η διαμονή τους εδώ θα κοστίσει λιγότερο, να είναι και η Θεσσαλονίκη αποδέκτης των ανθρώπων από τα βόρεια κράτη». 

Ο πρόεδρος του Ε.Ε.Θ Μιχάλης Ζορπίδης, επιχειρηματίας του τουρισμού, ανέφερε: «Είχαμε περισσότερους τουρίστες φέτος, περπατάει μόνο του, όταν έχουμε θάλασσα ο κόσμος εκεί θα πάει. Πώς είναι όμως ο τουρισμός στη Φλώρινα και στην Καστοριά; Δεν είναι μόνο η Μύκονος και η Κρήτη». Και πρόσθεσε: «Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο για την επόμενη χρονιά και όλοι μαζί να βοηθήσουμε να το υλοποιήσουμε και παράλληλα να γίνουν και οι υποδομές που χρειαζόμαστε».

Η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη δήλωσε πως ο Δήμος οφείλει να είναι στο πλευρό των επαγγελματιών του τουρισμού, να αγκαλιάζει τις προσπάθειες τους και όσο γίνεται να τις προωθεί για το καλό της πόλης και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης ΕΕΘ Νίκος Νικολόπουλος σημείωσε: «Στη Βόρεια Ελλάδα και στον Δήμο Θεσσαλονίκης έχουμε φορείς που στέκονται στο πλευρό των επιχειρήσεων και προσπαθούν με τους πόρους που διαθέτουν να σταθούν κοντά στους επιχειρηματίες και να πετύχουν το καλύτερο δυνατό. Χρειάζεται τοπικό στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης με σύμπραξη επιχειρηματιών, τοπικών φορέων επιμελητηρίων και ενώσεων, με στόχο κάθε περιοχή να αποκτήσει δικό της στρατηγικό πλαίσιο όπου θα κινούνται οι επιχειρηματίες».

See also  Πιστώθηκαν 3,96 εκατ. σε ιδιοκτήτες ακινήτων για μειωμένα μισθώματα

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Τουριστικών Γραφείων FedHATTA Λύσανδρος Τσιλίδης τόνισε: «Η Θεσσαλονίκη έχει δυναμική εκτός των γραφείων του εξερχόμενου τουρισμού, έχει και μεγάλη ιδιαιτερότητα σε γραφεία τα οποία βοηθούν τον εισερχόμενο τουρισμό στην περιοχή γύρω από τη Μακεδονία. Δεν είχαμε φέτος συνέδρια, corporate account. Όλα αυτά θα έρθουν στην πορεία. Γι’ αυτό οι αεροπορικές εταιρείες λένε ότι στα μέσα του 2024 θα επανέλθουν σε θετικά δεδομένα».

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος επισήμανε: «Μαζί με τη Θεσσαλονίκη είναι και η Χαλκιδική, η Πιερία και οι υπόλοιποι νομοί. Θεωρώ πως ήρθε η ώρα να κάνουμε έναν οργανισμό, να γίνουμε μια γροθιά και να αντιμετωπίσουμε όλες τις δυσκολίες. Είμαστε ένα προϊόν πάρα πολύ αξιόλογο και ο ένας προορισμός θα κουβαλήσει στην πλάτη τον άλλο, κι έτσι θα έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα».

Ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, εκπρόσωπος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος αναφέρθηκε στη σχεδιαζόμενη κανονιστική διάταξη που θα δώσει τη δυνατότητα Δημόσιο και ιδιωτικός τομέας να μπορέσουν από κοινού να στήσουν ένα πρόγραμμα τουριστικής προβολής σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς, όπως προκύπτουν κάθε φορά».

«Ο τουρισμός έχει θρέψει γενεές και γενεές Ελλήνων και σίγουρα δεν θα τελειώσει με την πανδημία. Προσαρμόζεται, προσαρμοζόμαστε κι εμείς. Θα ανακάμψουμε γρήγορα, καθώς η ανάγκη του ταξιδιού και η αναζήτηση νέων εμπειριών είναι έμφυτες στον άνθρωπο και δεν πρόκειται να εκλείψουν ούτε να σταματήσουν ποτέ», υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης Θεολόγης Βύρων τονίζοντας: «Τα μαθήματα που λάβαμε από την πανδημία είναι ότι πρέπει να διαθέτουμε μεγάλη υπομονή και να είμαστε προετοιμασμένοι για το πιο απίθανο σενάριο. Άρα, ουδέν κακόν αμιγές καλού. Η πανδημία μπορεί να έβαλε απότομο φρένο σε μια μεγάλη περίοδο μεγέθυνσης του τουριστικού κλάδου, ανέδειξε όμως τους βασικούς πυλώνες στους οποίους θα μπορούμε να στηριχτούμε για να έχουμε τον νέο κύκλο ανάπτυξης».

See also  HDB: Χρηματοδοτικά εργαλεία για τις ΜμΕ και διεύρυνση του ελληνικού bankability

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Πηγή