Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Η στρατηγική κίνηση της BMW που στοχεύει να ανταγωνιστεί άμεσα την Tesla

Η BMW διπλασιάζει την επένδυσή της στο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της στην Ουγγαρία και προσθέτει μια εγκατάσταση συναρμολόγησης μπαταριών.

Οι Βαυαροί θα διαθέσουν 2,1 δισ. ευρώ προκειμένου να έχουν στο Ντέμπρετσεν τόσο την κατασκευή EV όσο και την κατασκευή μπαταριών υψηλής τάσης. Η κίνηση αυτή θα βοηθήσει την εταιρεία να απλοποιήσει τα logistics για την παραγωγή των ηλεκτρικών της επόμενης γενιάς που θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα «Neue Klasse».

Η παραγωγή τόσο για αυτοκίνητα όσο και για μπαταρίες έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του 2025. Το εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν είναι κεντρικό στις προσπάθειες της BMW να αντιμετωπίσει την Tesla, η οποία συνεχίζει να κυριαρχεί στις παγκόσμιες πωλήσεις EV.

Με τη νέα πλατφόρμα που εστιάζει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η BMW στοχεύει να μειώσει το κόστος των κυψελών των μπαταριών στο μισό και να αυξήσει τόσο την αυτονομία όσο και την ταχύτητα φόρτισης κατά 30% σε σύγκριση με τα τρέχοντα μοντέλα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρώσει αρχικά τη νέα αρχιτεκτονική σε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα για την premium κατηγορία μεσαίου μεγέθους, όπως η Σειρά 3.

Η BMW συναρμολογεί μπαταρίες σε τρεις εγκαταστάσεις στη Γερμανία, στο Spartanburg των ΗΠΑ και στο Shenyang της Κίνας, και θα προμηθεύεται κυψέλες μπαταριών για τις ευρωπαϊκές της ανάγκες από τους κινέζους παραγωγούς μπαταριών CATL και EVE.

Στο Ντέμπρετσεν, οι κυψέλες μπαταρίας θα συναρμολογηθούν σε ένα μεταλλικό περίβλημα που στη συνέχεια ενσωματώνεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος του οχήματος. Η κατασκευή της εγκατάστασης συναρμολόγησης μπαταριών, η οποία θα εκτείνεται σε περίπου 140.000 τετραγωνικά μέτρα, έχει ήδη ξεκινήσει.

See also  Το φθηνότερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς - 12.850€ η αρχική του τιμή

Η BMW είχε δηλώσει αρχικά ότι θα ξοδέψει πάνω από 1 δισ. ευρώ στο εργοστάσιο του Ντέμπρετσεν με στόχο να παράγει 150.000 αυτοκινήτα ετησίως. Το εργοστάσιο θα είναι το πρώτο νέο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη εδώ και δύο δεκαετίες.

Η Ουγγαρία είναι στο επίκεντρο της κατασκευής μπαταριών καθώς και η CATL σκοπεύει να χτίσει εκεί δεύτερο εργοστάσιο κατασκευής κυψελών μπαταριών επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Η επένδυση, ύψους 7,3 δισ. ευρώ, είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Με το νέο εργοστάσιο, η CATL πρόκειται να εφοδιάσει μια σειρά αυτοκινητοβιομηχανιών με εργοστάσια σε κοντινή απόσταση, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes-Benz και Stellantis.

Η CATL είναι ήδη προμηθευτής της BMW από το εργοστάσιο στην Ερφούρτη της Γερμανίας.

Πηγή: