Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Η Hyundai αποκαλύπτει το «κλειδί» στην αεροδυναμική απόδοση του Ioniq 6 (video)

Η εντυπωσιακή τιμή του συντελεστή οπισθέλκουσας του Hyundai Ioniq 6, ο οποίος έχει οριστεί στο 0,21 Cd, το καθιστά ένα από τα πιο αποδοτικά μοντέλα της αγοράς παγκοσμίως, όσον αφορά την αεροδυναμική. Σίγουρα πρόκειται για το όχημα με την καλύτερη απόδοση που έχει κατασκευάσει η κορεάτικη εταιρεία, η οποία μάλιστα έχει αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο την αεροδυναμική του, από την κυκλοφορία του έως και σήμερα.

Για την εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση του Ioniq 6 ευθύνεται κυρίως το σταγονοειδές σχήμα του, το οποίο αυξάνει την αυτονομία του στα 614 km με μία πλήρη φόρτιση. Φυσικά, και η σταθερότητα στην οδήγηση και οι συνολικές επιδόσεις του οχήματος βελτιώνονται λόγω του αεροδυναμικού προφίλ του, αλλά και ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα του οχήματος μειώνεται. Σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού της HyundaiSimon Loasby, η εμφάνιση του Ioniq 6 φέρει επιρροές από μοντέλα περασμένων δεκαετιών που άλλαξαν τα δεδομένα στον σχεδιασμό των οχημάτων, όπως για παράδειγμα το 1947 Stout Scarab, το Phantom Corsair, το Saab Ursaab αλλά και το μαχητικό αεροπλάνο από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο Supermarine Spitfire.

«Η πραγματική αρχή του αεροδυναμικού σχεδιασμού και της μηχανικής έγινε στη δεκαετία του 1930 και θεωρήσαμε ότι το να εμπνευστούμε από εκείνη την εποχή – και από τη φύση – ήταν ο τέλειος τρόπος να φέρουμε τη μοναδικότητα και τη βιώσιμες επιδόσεις στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων,» εξήγησε ο Loasby.

Όλο το όχημα, από την οροφή μέχρι και το πάτωμα, διαχειρίζεται τη ροή του αέρα ακριβώς όπως το φτερό ενός αεροπλάνου. Ένα μικρό πτερύγιο στο πλαϊνό μέρος της πίσω αεροτομής έχει προστεθεί, προκειμένου να μειωθούν οι μικρο-δίνες που δημιουργούνται στην άκρη της.

See also  Stroll, ο «αδύναμος κρίκος» της Aston Martin

Η διαφορά στην πίεση, μεταξύ του επάνω και του κάτω μέρους του Ioniq 6 δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες για την αύξηση της αεροδυναμικής σε υψηλές ταχύτητες. Η κάθετη δύναμη που παράγεται από την πίσω αεροτομή αυξάνει τη σταθερότητα του οχήματος, με την Hyundai να εξηγεί ότι η πραγματική έμπνευση ήρθε από το σχήμα που παίρνει ο πετρίτης όταν κάνει «βουτιά» στο κενό για να πιάσει το θήραμά του.

Η Hyundai λέει επίσης ότι οι αναβαθμίσεις που έφερε για το Ioniq 6 οφείλονται σε εκτεταμένες δοκιμές στη σήραγγα αέρος της εταιρείας, η οποία διαθέτει έναν ανεμιστήρα που ξεπερνά τα 3.400 PSαπόδοσης, και παράγει άνεμο με ταχύτητα έως και 200 km/h. Αυτό βοήθησε τους μηχανικούς της Hyundai να κατανοήσουν ακόμα καλύτερα τη συμπεριφορά του μοντέλου σε αυτές τις συνθήκες, και με τη βοήθεια τεχνολογικά ανεπτυγμένων συστημάτων, όπως η τεχνική morphing (=μεταμόρφωση), αλλά και η ανάλυση των computational fluid dynamics (CFD).

Όλες οι παραπάνω τεχνικές βελτιστοποίησης παρουσιάζονται στο ακόλουθο video που δημιούργησε η Hyundai:

Πηγή: