Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Που θα εξελιχθούν οι νέες πλατφόρμες της Stellantis;

Πρόκειται για τις πλατφόρμες που ονομάζονται «STLA Small» και «SLTA Medium», αντίστοιχα. Αυτές πρόκειται να αποτελούν τη βάση για τα καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Stellantis στη mini και supermini (η πρώτη) και στη μικρομεσαία και μεγάλη κατηγορία (η δεύτερη), αντίστοιχα. Επίσης, θα υπάρχουν και στα crossover/SUV μοντέλα αυτής της τεχνολογίας.

Ο κ. Carlos Tavares διευκρίνισε ότι αυτές θα εξελιχθούν στην Ευρώπη και θα διαθέτουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά που πρωτίστως επιθυμούν οι υποψήφιοι αγοραστές της Γηραιάς Ηπείρου. 

Συνολικά, ο Όμιλος Stellantis θα έχει τέσσερις διαφορετικές πλατφόρμες για τα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα του: Την «STLA Small», την «SLTA Medium», την «STLA Large» και την «STLA Frame» όπως τις ονομάζουν επίσημα.

Όπως έχει γίνει γνωστό, η «STLA Small» θα χρησιμοποιείται για οχήματα μήκους μεταξύ 3.500 mm – 4.300 mm. Θα φέρει μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας από 32 kWh έως 82 kWh και θα παρέχουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία έως 500 km. Tα πρώτα μοντέλα που θα βασίζονται σε αυτή θα παρουσιαστούν το 2026. Θα είναι των Citroën, DS Automobiles, FIAT, Lancia, Opel και Peugeot.

Η «SLTA Medium» θα αποτελεί τη βάση για τα οχήματα μήκους 4.350 mm – 5.000 mm. Θα έχει μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας από 87 kWh έως 104 kWh οι οποίες θα μπορούν να δίνουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία έως 700 km. To πρώτο μοντέλο του Ομίλου στο οποίο θα χρησιμοποιηθεί αυτή πιθανότατα θα είναι το καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της DS Automobiles που αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του 2024. 

Η «STLA Large» θα αφορά στα οχήματα της Stellantis με μήκος μεταξύ 4.650 mm και 5.400 mm. Θα φιλοξενεί μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας από 101 kWh έως 118 kWh που θα παρέχουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία έως 800 km. Θα χρησιμοποιείται στα μεγάλα ηλεκτροκίνητα οχήματα του Ομίλου (π.χ. Chrysler, Dodge, Jeep) αλλά και σε αυτά σπορ επιδόσεων (στην Alfa Romeo για παράδειγμα). Το πρώτο μοντέλο που θα τη χρησιμοποιήσει θα είναι αυτό που εξελίσσει ήδη η Dodge και θα παρουσιαστεί το 2024.

See also  Stroll, ο «αδύναμος κρίκος» της Aston Martin

Τέλος, η πλατφόρμα «STLA Frame» προορίζεται για τα πολύ μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα του Ομίλου, κυρίως για την αμερικανική αγορά. Σε αυτή θα βασίζονται αυτοκίνητα με μήκος μεταξύ 5.400 mm – 5.900 mm, είτε επιβατικά είτε ημιφορτηγά. Οι μπαταρίες της θα έχουν ενεργειακή χωρητικότητα από 159 kWh έως 200 kWh και θα παρέχουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία έως 800 km. Όπως προσδιορίζει η ονομασία της, θα χρησιμοποιείται σε τύπους οχημάτων που απαιτείται ένα πλαίσιο τύπου σκάλας, π.χ. σε κάποια μοντέλα της Jeep ή της Ram. Η εφαρμογή της θα ξεκινήσει από το 2024, επίσης.

Πηγή: