Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Στη Μύκονο, η Ελλάδα αναστενάζει

Κάθε χρόνο, κάπου 3.000 ιδιωτικά αεροπλάνα προσγειώνονται στο αεροδρόμιο της Μυκόνου,  μεταφέροντας πλούσιους ανθρώπους από όλο τον κόσμο, π.χ. αραβικές χώρες, ευρωπαϊκές κ.λπ. Σημειώνεται ότι κάπου 20 χιλ. ιδιωτικά τζετ έρχονται στα ελληνικά αεροδρόμια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, σύμφωνα με τους επαΐοντες.

Στο αεροδρόμιο της Μυκόνου, ένα από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η γερμανική Fraport, το κόστος αεροδρομίου για ένα μεσαίο ιδιωτικό αεροσκάφος που μεταφέρει 8-10 άτομα είναι 700 ευρώ κατά μέσο όρο. Όχι πλέον, όμως, αναφέρουν ενδιαφερόμενοι.

Από τις 20 Ιουνίου και χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια διαβούλευση ή προαναγγελία, οι τρεις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης του αεροδρομίου υποχρεώνουν κάθε ιδιωτικό αεροπλάνο που μεταφέρει κόσμο στο αεροδρόμιο της Μυκόνου να πληρώνει 2.000 ευρώ όταν φθάνει και άλλα τόσα όταν αναχωρεί. Προφανώς, εις γνώση της Fraport. Δηλαδή 4.000 ευρώ πλέον του κανονικού ποσού που πλήρωναν στους αντιπροσώπους. Το κόστος θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο, αν π.χ. ο σύζυγος ερχόταν στη Μύκονο με το ιδιωτικό τζετ του και εν συνεχεία πήγαινε στο Μιλάνο ή αλλού για να παραλάβει την σύζυγο που είχε πάει για ψώνια.

Μέχρι και πέρυσι ή καλύτερα φέτος έως τις 19 Ιουνίου, δεν υπήρχε τέτοια υποχρέωση. Οι επιβάτες των ιδιωτικών τζετ που κατέφθαναν στο νησί και οι αποσκευές τους μπορούσαν να μεταφερθούν στο κεντρικό κτίριο του αεροδρομίου της Μυκόνου και δεν υπήρχε έξτρα χρέωση. Αν όμως ήθελαν να μην έχουν επαφή με το πόπολο, θα  μπορούσαν να πάνε σε μια άλλη πύλη, πληρώνοντας το αντίτιμο που ήταν υποπολλαπλάσιο των σημερινών 2 και των 4 χιλιάδων ευρώ. Ήταν προαιρετικό και ως εκ τούτου η επιλογή ήταν δική τους.

See also  Η υπόθεση των υποκλοπών αυξάνει το ρίσκο της χώρας

Αυτό πλέον δεν ισχύει, με αποτέλεσμα να έχουν αρχίσει ακυρώσεις πτήσεων, όπως ισχυρίζονται οι επαΐοντες. Σημειωτέον ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι πλούσιοι και ξοδεύουν πολλά λεφτά. Επίσης, οι αντιπρόσωποι που είχαν κλείσει συμφωνίες εξυπηρέτησης και τιμές με τα ιδιωτικά τζετ πριν από μήνες κινδυνεύουν να πληρώσουν εκείνοι τα 2 ή 4 χιλιάρικα, αν οι πελάτες τους αρνηθούν. Όχι γιατί οι τελευταίοι δεν έχουν τα λεφτά αλλά γιατί αντιλαμβάνονται πως θέλουν να τους βάλουν το χέρι στην τσέπη. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η πύλη στην οποία κατευθύνουν όσους έρχονται και όσους αναχωρούν με ιδιωτικά αεροπλάνα δεν πληροί τις προϋποθέσεις, π.χ. λένε ότι έχει μια τουαλέτα για όλους. Κοινώς, δεν είναι πιστοποιημένη όπως το κτίριο στο Ελ. Βενιζέλος. Το δε lounge είναι υπαίθριο και όταν κάνει ζέστη δεν μπορείς να σταθείς, όπως λένε.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, είναι απορίας άξιον γιατί υπήρξε αιφνιδιασμός εν μέσω της τουριστικής σεζόν και γιατί προτιμήθηκε η υποχρεωτικότητα αντί της προαιρετικότητας. Δεν ξέρουμε αν τα έσοδα των τριών εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης και της Fraport θα αυξηθούν λόγω των 2χίλιαρων και 4χίλιαρων ευρώ που επέβαλαν στα ιδιωτικά τζετ. Ακόμη και αν το 10% ή 20% από αυτούς τους πλούσιους ακυρώσουν τις πτήσεις των αεροσκαφών τους στο νησί, η σούμα θα είναι αρνητική για την τοπική οικονομία.     

Οι Μυκονιάτες έχουν κατορθώσει να μετατρέψουν το νησί τους στον κορυφαίο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας, προσελκύοντας το διεθνές τζετ σετ. Καλό θα ήταν τρίτοι να μην το υπονομεύουν. Το αεροδρόμιο της Μυκόνου δεν είναι σαν του Σεν Μόριτζ στην Ελβετία που είναι μόνο για ιδιωτικά τζετ και χρεώνει  ως 3.000 ευρώ το σκάφος.  

See also  Οι δύο όψεις του ισχυρού ΑΕΠ του 1ου τριμήνου


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

Πηγή