Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για ΕΡΓΟΣΕ και υπεραστικές οδικές μεταφορές

Ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών: Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και λοιπές διατάξεις». Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της συμπολίτευσης, «παρών» δήλωσε το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, ενώ καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25. Δεκτή έγινε, επίσης, κατά πλειοψηφία, τροπολογία του υπουργείου Τουρισμού για θέματα εκμετάλλευσης μαρινών, δραστηριότητας τουριστικών λιμένων κ.ά.

Κατά την ομιλία του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής είπε ότι το νομοσχέδιο επιλύει μια σειρά προβλήματα και συγχύσεις που έχουν δημιουργηθεί στους χώρους τόσο των επιβατικών μεταφορών όσο και του σιδηροδρόμου.

Για το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου, που αφορά τις επιβατικές μεταφορές, είπε ότι -πλην Αττικής, Θεσσαλονίκης και Ρόδου – όλες οι αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές με λεωφορεία παρέχονται είτε από ανώνυμες εταιρείες, όπως π.χ. τα ΚΤΕΛ, είτε από μεμονωμένους μεταφορείς και ότι η αρμοδιότητα «σπάει» στα δύο: Για μεν τις δημόσιες μεταφορές στο σύνολο της χώρας αρμόδιο είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ για τις γεωγραφικές περιοχές ευθύνης τους αρμόδιες ως προς την εποπτεία και τον έλεγχο είναι οι Περιφέρειες, ως τοπικές αρχές, η δε προκήρυξη των διαγωνιστικών διαδικασιών αποτελεί αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε την έκπληξή του για τα όσα υποστήριξε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή ο εκπρόσωπος των Περιφερειών, ότι «φορτώνουμε τις Περιφέρειες με περισσότερο έργο και πως δεν έχουν άτομα στις Διευθύνσεις Μεταφορών. Από τη μια ζητούν συνεχώς περισσότερες αρμοδιότητες, κι όταν πάρουν την καυτή πατάτα θέλουν να την πετάξουν από πάνω τους [..] Αν είναι έτσι, να μη μιλάμε για αθηνοκεντρικό κράτος, γιατί οι ίδιες οι Περιφέρειες το προτείνουν», είπε.

See also  Ποιοι δρόμοι κλείνουν στο Γαλάτσι λόγω των εργασιών του Μετρό

Για τη διαγωνιστική διαδικασία είπε: «Υιοθετούμε συγκεκριμένη μεθοδολογία κι ανοικτές σε όλους τους φορείς διαδικασίες προκήρυξης, με απόλυτο σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της αμεροληψίας».

Τόνισε, τέλος, ότι «επιδοτούμε τα άγονα δρομολόγια, ώστε να καλύψουμε την ανάγκη μετακινήσεων επιβατών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Πηγή