Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Έρευνα: Γιατί τα EV είναι πιο φθηνά στην Κίνα από ότι στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ

Η ραγδαία μεταστροφή της αυτοκίνησης στην ηλεκτρική ενέργεια δεν φέρνει -προς ώρας- και την αναμενόμενη μείωση στο κόστος των EV.

Σύμφωνα με έρευνα του JATO, η μέση τιμή για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το διάστημα 2015-2022ανέβηκε από τα €48.942 στα €55.821 στην Ευρώπη, κι από τα €53.038 στα €63.864 στις ΗΠΑ.

Την ίδια περιόδο, στην Κίνα, η τιμή αυτή έχει πέσει από τα €66.819 στα €31.829.

Έπειτα, τα EV παραμένουν ακόμα πολύ πιο ακριβά κατά μέσο όρο από τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ: κατά 27% στην Ευρώπη και κατά 43% στις ΗΠΑ.

Στην Κίνα, η κατάσταση είναι αντίστροφη, καθώς τα EV είναι πιο οικονομικά κατά 33%.

Τι συμβαίνει στις μικρές και τις μεγάλες κατηγορίες μεμονωμένα

Στα μικρά ηλεκτρικά οχήματα, η Ευρώπη και η Αμερική υστερούν και πάλι της Κίνας, καθώς η μέση τιμή για ένα EV πόλης έχει πέσει από τα €29.918 στα €10.131 το διάστημα 2015-2022, ενώ στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 15% στα €28.319.

Ωστόσο, σε ό,τι αφορά τη μέση τιμή ενός ηλεκτρικού SUV, εκεί σημειώθηκε μείωση της τάξης του 50% στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ, καθώς στη Γηραία Ήπειρο η τιμή έπεσε από τα €109.506 στα €57.461, ενώ στην Αμερική από τα €99.874 στα €54.026.

Πού οφείλεται αυτή η διαφορά

Η Κίνα έχει δώσει αρκετά κίνητρα στους υποψηφίους αγοραστές σε ό,τι αγορά τα EV, στην προσπάθειά της να γίνει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.

Η κυβέρνηση της χώρας παραχωρεί προνόμια και φοροαπαλλαγές για να μπορέσει κανείς να επιλέξει μία ηλεκτροκίνητη λύση, κάτι που δεν ισχύει απόλυτα σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

See also  Αυτό το χριστουγεννιάτικο δέντρο... ταξίδεψε με 309 km/h (video-photos)

Για παράδειγμα, στην Αμερική μόλις 21 από τα 72 EV που πωλούνται εκεί έρχονται και με ορισμένα οικονομικά κίνητρα. 

Στην Ευρώπη, κάθε χώρα έχει τη δική της πολιτική σε αυτόν τον τομέα, αν και υπάρχει σαφής στήριξη των EV, καθώς η Ε.Ε. θέλει να βλέπει μόνο οχήματα μηδενικών ρυπών στις αντιπροσωπείες από το 2035.

Πηγή: