Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Η πραγματική αυτονομία του Toyota bZ4X απέχει πολύ από τα επίσημα νούμερα

Οι παραγγελίες του Toyota bZ4X, του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρείας, έχουν ήδη ξεκινήσει από τον περασμένο Ιούλιο, ενώ οι παραδόσεις ξεκίνησαν μόλις στις αρχές Νοεμβρίου. Το ηλεκτρικό SUV έχει «κλειδώσει» την υποψηφιότητά του για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023», και, μαζί με το Subaru Solterra, το οποίο βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με αυτό, και πρόκειται για το «αδερφάκι» του, διεκδικεί τη νίκη.

Ένα από τα δυνατά σημεία του οχήματος είναι η αυξημένη αυτονομία του, η οποία ξεκινά από τα 461 km, για την έκδοση Active Design, με την κίνηση σε όλους τους τροχούς, και φτάνει έως και τα 504 km, για την έκδοση Active, που έχει την κίνηση σε δύο εκ των τεσσάρων τροχών.

Αυτό βέβαια φαίνεται ότι μάλλον δεν ισχύει.

Σύμφωνα με το περιοδικό FDM από τη Δανία το οποίο δοκίμασε και τις δύο εκδόσεις του ιαπωνικού SUV EVη πραγματική αυτονομία δεν πλησιάζει καν αυτούς τους αριθμούς. Στις δοκιμές των Σκανδιναβών, το bZ4X Active Design δεν κατάφερε να διανύσει περισσότερο από 215 km, πριν χρειαστεί επαναφόρτιση, απόσταση που ισοδυναμεί με το 47% της αυτονομίας που ανακοινώνει η εταιρεία. Αντίστοιχα, η έκδοση Active ολοκλήρωσε την… προσπάθειά της, 246 km μετά την εκκίνηση της δοκιμής, δηλαδή στο 49% της επίσημης αυτονομίας.

Οι επιδόσεις του ηλεκτρικού SUV δεν είναι απογοητευτικές μόνο συγκριτικά με τους αριθμούς που αναγράφονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, αλλά και σε σχέση με τις επιδόσεις άλλων μοντέλων της ίδιας κατηγορίας που δοκίμασε το περιοδικό στις ίδιες, ή παρόμοιες συνθήκες.

Το Tesla Model Y Long Range κατάφερε να καλύψει το 70% της προβλεπόμενης απόστασης με μία μόνο φόρτιση, ενώ τόσο η Mercedes EQA όσο και το Volkswagen ID.4 απέδωσαν εξίσου καλά, στο 67% της δηλωθείσας αυτονομίας.

See also  Marko: Ίσως έπρεπε να αποσυρθεί πέρυσι ο Hamilton

Η αντίδραση της Toyota

Η Toyota Europe και η Toyota στην Ιαπωνία έχουν ήδη ξεκινήσει τις έρευνες γύρω από το θέμα, λαμβάνοντας υπόψη τους στοιχεία από τις δοκιμές των Δανών, έρευνες άλλων σκανδιναβικών αντιπροσωπειών, μαρτυρίες και στοιχεία των νορβηγικών και σουηδικών μέσων, αλλά και πελατών της συγκεκριμένης αγοράς που έχουν αγοράσει το bZ4X

Πολύ σημαντική λεπτομέρεια αποτελεί το γεγονός ότι οι συντάκτες του περιοδικού υπογράμμισαν ότι υπάρχει πιθανότητα το bZ4X να έχει κι άλλα χιλιόμετρα στην μπαταρία του, ακόμα και όταν τα εναπομείναντα χλμ στον πίνακα οργάνων δείξουν 0.

Πηγή: