Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Οι €2.000 της Αττικής Οδού και το «όπου βρίσκουμε, κάνουμε»

Δεν είναι σκοπός του σημερινού άρθρου να αποδώσει ευθύνες για την απαράδεκτη κατάσταση που δημιουργήθηκε στην Αττική κι άλλες περιοχές της χώρας εξαιτίας της κακοκαιρίας, παρότι η χιονοθύελλα είχε προαναγγελθεί από μέρες.

Απλά, αναρωτιέται κανείς τι θα είχε γίνει, αν η χιονοθύελλα δεν είχε προβλεφθεί. Προφανώς, η κατάσταση θα ήταν χειρότερη. Εκ των υστέρων μάλιστα φαίνεται πόσο δίκιο είχε πέρυσι ο πρώην υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης, που έκλεισε την Αττική Οδό εν αναμονή κακοκαιρίας και για την οποία απόφαση επικρίθηκε.

Ίσως ήταν υπερβολικός με βάση τα στάνταρ ενός οργανωμένου Δυτικού κράτους, με πολίτες που υπακούν όταν η αστυνομία τούς λέει πως μπορούν να περάσουν μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες. Όμως, για το ελληνικό κράτος με τους τόσους ανυπάκουους πολίτες, αποδεικνύεται ότι είχε δίκιο.

Σήμερα το πρωί, ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε από τη διοίκηση της Αττικής Οδού να αποζημιώσει με 2.000 ευρώ κάθε αυτοκίνητο που εγκλωβίσθηκε εκεί και η τελευταία το αποδέχθηκε (ας έκανε κι αλλιώς, με τον διαγωνισμό για την πολυετή επέκταση της παραχώρησης που λήγει στα σκαριά).

Δεν γνωρίζουμε φυσικά πώς θα γίνει αυτό, καθώς εκατοντάδες αυτοκίνητα απεγκλωβίσθηκαν τη νύχτα, σύμφωνα με τους επισήμους. Θα λάβουν και οι οδηγοί τους αποζημίωση ή μόνο αυτοί που τα έχουν αφήσει εκεί; Αν όμως ισχύει το δεύτερο, δεν έχει κάποιος κίνητρο να πάει να το πάρει από την Αττική Οδό, πριν βεβαιωθεί ότι θα πάρει τα λεφτά.

Γιατί όμως θα πρέπει να δοθεί αποζημίωση μόνο στους οδηγούς της Αττικής Οδού; Επειδή είναι ιδιωτική εταιρεία και είναι εύκολο να της επιρριφθούν κι άλλες ευθύνες πέραν εκείνων των οποίων φέρει; Δεν ήταν ευθύνη της τροχαίας να απαγορεύσει την είσοδο των φορτηγών από την Κυριακή, όπως ισχυρίζεται πως είχε ζητήσει η εταιρεία, αλλά ο αρμόδιος υπουργός και εκλεκτός του κ. Μητσοτάκη δεν δέχτηκε;

See also  Η άλλη μεγάλη τρύπα της οικονομίας

Ανάλογα φαινόμενα μποτιλιαρίσματος είχαμε στη Μεσογείων, κεντρική αρτηρία της πρωτεύουσας, η εύρυθμη λειτουργία της οποίας είναι ευθύνη της Περιφέρειας Αττικής και του κράτους. Οι ευθύνες εκεί είναι μάλιστα πολύ μεγαλύτερες, κατά την άποψή μας. Γιατί δεν θα πρέπει να δοθούν αποζημιώσεις στα αυτοκίνητα που εγκλωβίσθηκαν εκεί;

Ακόμη, δεκάδες και ίσως εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά βρέθηκαν χθες χωρίς ρεύμα επί 10 και πλέον ώρες. Αυτές οι διακοπές προκαλούν συχνά ζημιά σε τρόφιμα που υπάρχουν στο ψυγείο και στην κατάψυξη. Επιπλέον, αρκετές οικιακές συσκευές παθαίνουν σοβαρές ζημιές και οι ιδιοκτήτες αναγκάζονται να τις αντικαθιστούν με λεφτά από την τσέπη τους. Στην ουσία, πληρώνουν την ανεπάρκεια του κράτους.

Στις ΗΠΑ, οι αποζημιώσεις που λαμβάνουν συχνά οι πολίτες όταν προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη για λάθη τρίτων είναι μεγάλες, όπως γνωρίζει ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης. Από τη στιγμή που ο ίδιος προθυμοποιήθηκε να ζητήσει 2.000 ευρώ αποζημίωση ανά εγκλωβισμένο αυτοκίνητο από την Αττική Οδό, καλό θα ήταν να κάνει το ίδιο με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το κράτος του οποίου ηγείται για τα αυτοκίνητα που εγκλωβίσθηκαν στη Μεσογείων και για τα νοικοκυριά που επλήγησαν από τις 10ωρες και πλέον διακοπές ρεύματος.

Διαφορετικά, θα ισχύει το γνωστό «όπου βρίσκουμε, κάνουμε».


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

Πηγή