Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

BMW: Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν φτάσει στο απόγειό τους

Η BMW ετοιμάζεται για τη νέα γενιά των ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών της, που υπόσχονται αυτονομία ως και 1.000 χιλιομέτρων, 30% αυξημένη ταχύτητα στη φόρτιση και πιο φθηνή παραγωγή.

Όλα αυτά θα γίνουν με μπαταρίες ιόντων λιθίου, που όμως σύμφωνα με έναν εκ των κορυφαίων μηχανικών της βαυαρικής μάρκας έχουν φτάσει πια στο όριο των δυνατοτήτων τους.

«Σε ό,τι αφορά την πυκνότητα της ενέργειας, θα έλεγα πως έχουμε φτάσει τη βέλτιστη χημεία γύρω από τις κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου,» δήλωσε ο Simon Erhard, επικεφαλής ενέργειας, απόδοσης και διάρκειας των νέων Gen6 μπαταριών της BMW. «Αυτές οι μπαταρίες έχουν φτάσει στο απόγειό τους.»

Κατά τον Erhard, το επόμενο στάδιο σε αυτόν τον τομέα είναι -πιθανότατα- οι μπαταρίες στερεού τύπου, με την BMW να εγκαινιάζει πρόσφατα το Κέντρο Παραγωγής Κυψελών Μπαταριών (Cell Manufacturing Competence Center) στο Μόναχο, στο οποίο η εταιρεία θα εξελίσσει τις τεχνολογίες της και θα εργαστεί με κορυφαίους απόφοιτους στον τομέα σε μία δομή που θα προσιδιάζει εκείνες της Silicon Valley στις ΗΠΑ.

Επιπλέον, η BMW, σε συνεργασία με τη Ford, έχουν γίνει οι βασικοί επενδυτές στο εργοστάσιο Sοlid Power, στο Κολοράντο των ΗΠΑ, όπου εξελίσσονται και θα παραχθούν μπαταρίες στερεού τύπου, και θα βρουν θέση σε αυτοκίνητα είτε της μίας, είτε της άλλης εταιρείας, για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Μπαταρίες στερεού τύπου: Το «Ιερό Δισκοπότηρο» της αυτοκίνησης

Οι μπαταρίες στερεού τύπου είναι μία τεχνολογία που προμηνύεται πως θα αλλάξει τα EV σε επίπεδο μαζικής παραγωγής εδώ κι αρκετά χρόνια. Υπόσχονται μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, αλλά σε μικρότερο μέγεθος σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, κάτι που θα μειώσει δυνητικά το βάρος των αυτοκινήτων και θα προσφέρει περισσότερο χώρο.

See also  GP Σάο Πάολο - FP2: Στην κορυφή ο Ocon πριν το sprint

Στην ουσία, χρησιμοποιούν ένα στερεό στοιχείο ως ηλεκτρολύτη μέσα στην κυψέλη της μπαταρίας, κι όχι υγρό όπως ισχύει με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Έτσι, επιτυγχάνονται και μειωμένοι χρόνοι φόρτισης, αυξημένη αξιοπιστία και μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς οι μπαταρίες στερεού τύπου είναι λιγότερο εύφλεκτες. 

«Σε δέκα χρόνια περίπου, όλα τα μοντέλα θα φέρουν μπαταρίες στερεού τύπου,» τόνισε ο Erhard. «Αλλά τώρα, και ας πούμε για επόμενα 3-5 χρόνια, θα συνεχίσουμε να βασιζόμαστε στις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Και μετά, από το 2030, θα έχουμε, σε ό,τι αφορά εμάς, μία πλήρως λειτουργική μπαταρία στερεού τύπου.»

Πηγή: