Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Citroen DS: Όταν η “Θεά” έσωσε τον Σαρλ ντε Γκωλ από 140 σφαίρες

H πρώτη παρουσίαση της Citreon DS έγινε στις 5 Οκτωβρίου 1955 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι και κατάφερε να προκαλέσει σοκ σε όσους την αντίκρυσαν αφού δεν έμοιαζε με κανένα άλλο αυτοκίνητο που είχε εμφανιστεί μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Οι δύο άνθρωποι που δούλεψαν σκληρά για να της δώσουν μορφή ήταν οι Andre Lefebvre και Flaminio και από τη στιγμή που μιλάμε για έναν αεροναυπηγό και έναν γλύπτη, αντίστοιχα, δεν θα μπορούσε το αποτέλεσμα να είναι κάτι τετριμμένο.

Η ανάπτυξη της ξεκίνησε πριν από την έναρξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου με στόχο να αντικαταστήσει την Traction Avant. Οι πολεμικές συγκρούσεις όμως διέκοψαν το πρόγραμμα το οποίο συνεχίστηκε ξανά το 1950, δίνοντας στην αυτοκίνηση ένα όχημα που ξεχώριζε τόσο με το σχήμα του όσο και με τα μηχανικά του μέρη όπως την ελαιοπνευματική ανάρτηση, το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το σύστημα πέδησης.

Όλα αυτά την έκαναν μοναδική και έτσι αναπόφευκτα η DS πέρασε και στα χέρια του Γάλλου προέδρου Σαρλ ντε Γκωλ αναλαμβάνοντας τις καθημερινές του μετακινήσεις. Μάλιστα, σε μία από αυτές το αυτοκίνητο και οι καινοτομίες που το συνόδευαν κατάφεραν να σώσουν τη ζωή του ίδιου αλλά και της συζύγου του.

Το 1962 στη γαλλική κοινωνία είχε κορυφωθεί η αναταραχή που είχε προκαλέσει ο 8ετής πόλεμος με την Αλγερία, με τον Ντε Γκωλ να παίρνει την απόφαση να ανεξαρτητοποιήσει την αφρικανική χώρα. Αυτή η κίνηση είχε θετικό αντίκτυπο σε διεθνές επίπεδο, όμως στη γαλλική κοινωνία υπήρχε ένα κομμάτι που εξοργίστηκε και δεν μπορούσε να την αποδεχθεί.

Αυτό οδήγησε στη συγκρότηση μιας παραστρατιωτικής οργάνωσης, του OAS (Οργάνωση Μυστικός Στρατός), που θέλησε να γίνει ο εκφραστής αυτής της οργής έχοντας ως σύνθημα το “Η Αλγερία είναι και υα παραμείνει γαλλική”.

See also  Sedan μέχρι 24.000€ - Ποιες επιλογές προσφέρει η ελληνική αγορά;

Στις 22 Αυγούστου του 1922 ο Πρόεδρος μαζί με τη σύζυγό του επιβιβάστηκαν στη μαύρη Citroen DS για να μεταβούν στο αεροδρόμιο Ορλί του Παρισιού, όμως στη διαδρομή είχε στηθεί ένα μπλόκο 12 ένοπλων ανδρών του OAS οι οποίοι άνοιξαν πυρ.

Οι αναφορές λένε ότι έπεσαν περισσότερες από 140 σφαίρες, εκ των οποίων αρκετές καρφώθηκαν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου ενώ κάποιες άλλες έσκασαν και τα τέσσερα ελαστικά. Όμως ο σοφέρ, χάρη στην ανάρτηση της DS, κατάφερε να συνεχίσει την πορεία του και αναπτύσσοντας ταχύτητα διέφυγε, σώζοντας τη ζωή του προεδρικού ζεύγους. Δυστυχώς δεν είχαν την ίδια τύχη δύο άνδρες της ασφαλείας οι οποίοι άφησαν την τελευταία τους πνοή στο σημείο.

Έκτοτε ο Ντε Γκωλ ανέπτυξε μια ιδιαίτερη σχέση με τη Citroen. Έτσι όταν το 1968 έπεσε στο τραπέζι η εξαγορά από τη Fiat παρενέβη και έθεσε ως πλαφόν το 15% των μετοχών για τη μεταβίβαση, ώστε να μπορέσει η εταιρεία να διατηρήσει τον “ελίτ” χαρακτήρα της. Τα πράγματα ωστόσο δεν κατέληξαν ακριβώς έτσι και η Fiat μέσω της εξαγοράς της PARDEVI μπόρεσε να διεισδύσει περισσότερο στη Citroen, με την εταιρίας το 1973 να επιστρέφει υπό τον έλεγχο της της Michelin.

Πηγή: