Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

VW: Στο τραπέζι στο σενάριο για μεταφορά της παραγωγής εκτός Γερμανίας

Οι δυσκολίες εφοδιασμού της Γερμανίας με φυσικό αέριο δεν αποκλείεται να οδηγήσουν την Volkswagen στην απόφαση να μεταφέρει την παραγωγή αυτοκινήτων της εκτός χώρας!

Τα προβλήματα ξεκίνησαν με την απόφαση της Ρωσίας να διακόψει την παροχή φυσικού αερίου από τον αγωγό Nord Stream 1. Αν και αρχικά το κλείσιμο ήταν προσωρινό, για να πραγματοποιηθούν εργασίες επισκευής, τελικά παρατάθηκε επ’ αόριστον. Έτσι, τα αποθέματα φυσικού αερίου της Γερμανίας αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο 90% της πληρότητάς τους, όμως ο προβληματισμός είναι έντονος κατά πόσο θα εξακολουθεί να μπορεί να τα γεμίζει, με τον χειμώνα που ακολουθεί να αναμένεται πολύ δύσκολος ενεργειακά σε όλη την Ευρώπη.

Η Volkswagen εκτιμά ότι με τα τωρινά δεδομένα, μπορεί να συνεχίσει απρόσκοπτα την παραγωγή αυτοκινήτων για περίπου 5 με 6 μήνες. Όμως αν μέχρι τότε δε βρεθεί λύση με τον αγωγό, τα προβλήματα θα είναι τεράστια. «Ως μεσοπρόθεσμες εναλλακτικές, εστιάζουμε στη μετεγκατάσταση παραγωγικής ικανότητας ή σε τεχνικές εναλλακτικές λύσεις, παρόμοιες με αυτές που αποτελούν ήδη κοινή πρακτική στο πλαίσιο των προκλήσεων που σχετίζονται με ελλείψεις ημιαγωγών και άλλες πρόσφατες διακοπές της αλυσίδας εφοδιασμού», δήλωσε ο Geng Wu, επικεφαλής αγορών της Volkswagen.

Σύμφωνα με το Bloomberg, τα εργοστάσια σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης (Γερμανία, Τσεχία και Σλοβακία) δείχνουν να πλήττονται περισσότερο αυτή τη στιγμή, καθώς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το φυσικό αέριο που προέρχεται από τη Ρωσία. Έτσι, στην Volkswagen εξετάζουν να ρίξουν το βάρος της παραγωγής σε άλλα εργοστάσια του ομίλου, στο Βέλγιο, την Πορτογαλία και την Ισπανία. Η νοτιοδυτική Ευρώπη ή οι παράκτιες ζώνες της βόρειας Ευρώπης, έχουν καλύτερη πρόσβαση σε φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη θάλασσα και μπορούν να ανταπεξέλθουν στις «προκλήσεις».

See also  Αυτό ήταν το muscle car που έσπασε τα ταμεία το 2022

Βέβαια, μια τέτοια απόφαση, αν ληφθεί, θα έχει αρκετές δυσκολίες εφαρμογής. Η VW έχει σχεδόν 295.000 υπαλλήλους στη Γερμανία και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων αντιπροσωπεύουν περίπου το μισό του 20μελούς εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας. Οποιαδήποτε μετατόπιση στην παραγωγή πιθανότατα θα συνεπαγόταν περιορισμένο αριθμό οχημάτων αντί για κλείσιμο εργοστασίων.

Ήδη η Volkswagen έχει ήδη δεσμευτεί να μειώσει την κατανάλωση φυσικού αερίου κατά τουλάχιστον 20%, ποσοστό που έχει θέσει ως στόχο η γερμανική κυβέρνηση από τις εταιρίες.

Το Bloomberg αναφέρει ότι η Volkswagen ανησυχεί επίσης για την ικανότητα των προμηθευτών της να χειρίζονται τις αυξήσεις των τιμών της ενέργειας και τον πιθανό αντίκτυπο στην παραγωγή αυτοκινήτων εάν αυτοί οι προμηθευτές αναγκαστούν να μειώσουν ή ακόμα και να σταματήσουν τις δικές τους γραμμές παραγωγής.

Αν και τα περισσότερα ανταλλακτικά αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Ευρώπη χρησιμοποιούνται από ευρωπαϊκά εργοστάσια, ορισμένα αποστέλλονται σε εργοστάσια στο εξωτερικό. Ακόμα και ένα κομμάτι αν λείπει, μπορεί να βάλει φρένο σε ολόκληρη την παραγωγή, όπως φαίνεται από τις συνέπειες από την έλλειψη ημιαγωγών των τελευταίων ετών.

Πηγή: Bloomberg

Πηγή: