Mediterra News | Mediterrawines.gr

24/7 Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα σημαντικότερα γεγονότα, αναλύσεις και σχόλια.

Yπουργική απόφαση για «φρένο» στα τρικ με τις προσφορές

σούπερμάρκετ προσφορές

Yπουργική απόφαση για «φρένο» στα τρικ με τις προσφορές – Τι προβλέπει;

«Φρένο» στα κόλπα των εταιρειών, όπως είναι οι συνδυαστικές προσφορές, αλλά ακόμη και σε προσφορές όμοιων προϊόντων που βγάζουν οι εταιρείες αλλά σε μικρότερη συσκευασία συχνά με αυξημένη τιμή μονάδας από την παλιότερη συσκευασία βάζει η απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα για την εφαρμογή των πρόσφατων νομοθετικών ρυθμίσεων.

Γιατί δεν συμφέρουν πάντα οι προσφορές «1+1»

Διαβάστε επίσης: Αυτοϊκανοποιούνται αυτοί που δεν έχουν σχέση;

Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που εκδόθηκε πριν από λίγο, δεν επιτρέπονται οι ακόλουθες προωθητικές ενέργειες για διάστημα τριών μηνών, εάν έχουν προηγηθεί στα ίδια προϊόντα ανατιμήσεις:

α) Η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά)

β) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε συσκευασία που περιέχει επιπλέον ποσότητα ως «δώρο» για τον καταναλωτή,

Διαβάστε επίσης: Καταργείται η έκδοση βασικών πιστοποιητικών από τον Μάρτιο

γ) η πώληση πολυσυσκευασίας, αποτελούμενης από περισσότερα του ενός όμοια μεταξύ τους συσκευασμένα προϊόντα, για την οποία δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι εμπεριέχει μία ή περισσότερες συσκευασίες «ΔΩΡΟ» ή ότι προσφέρεται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά). Π.χ. 1+1 δώρο.

δ) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται ότι πωλείται μαζί με άλλο, διαφορετικό, προϊόν ως «ΔΩΡΟ» π.χ. πατατάκια μαζί με αναψυκτικό.

ε) η πώληση προϊόντος με έκπτωση ή προσφορά που παρέχεται από εκπτωτικό κουπόνι, δωροεπιταγή, πόντους αγορών ή άλλα συστήματα επιβράβευσης (λ.χ. loyalty cards),

See also  Θύμα διαδικτυακής απάτης η Ελένη Χατζίδου - Τι απαντά στο ψευδές δημοσίευμα

Διαβάστε επίσης: Ποιος θα δουλεύει στο Δημόσιο;

στ) η συμμετοχή σε οποιοδήποτε φυλλάδιο ή διαφήμιση λιανοπωλητή που αναφέρει ή υπονοεί ότι το προϊόν προσφέρεται σε συμφέρουσα για τον καταναλωτή τιμή (π.χ. αναφορές όπως «μόνο», «best value», «εξαιρετική τιμή», «ευκαιρία»).

Η παραπάνω απαγόρευση εφαρμόζεται και για προϊόντα που εισάγονται για πρώτη φορά στην αγορά, με την ίδια ή άλλη ονομασία, με την ίδια ή άλλη συσκευασία, και διαφορετικό ραβδωτό κωδικό είδους (barcode):

α) Μετά την απόσυρση άλλου προϊόντος της ίδιας επιχείρησης με τις ίδιες ή παραπλήσιες ιδιότητες ή

β) εμπεριέχουν μικρότερη ή μεγαλύτερη ποσότητα, κατά πενήντα τοις εκατό (50%), από άλλο όμοιο η παραπλήσιο προϊόν που διαθέτει η ίδια επιχείρηση στην αγορά, με αυξημένη τιμή μονάδας ή

γ) διατίθενται από άλλη νέα επιχείρηση που συνεργάζεται ή συνδέεται με επιχείρηση που ήδη διαθέτει στους καταναλωτές προϊόντα της ίδιας κατηγορίας από την έναρξη ισχύος της παρούσας.

Σε ό,τι αφορά το μέτρο της μείωσης της αρχικής τιμής συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων, η οποία ισούται τουλάχιστον με το 30% του αθροίσματος των παροχών – εκπτώσεων των προμηθευτών προς τους λιανέμπορους, από την απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες παροχών αλλά και οι κατηγορίες προϊόντων όπου το μέτρο θα εφαρμοστεί. Συγκεκριμένα, αφορά τις εκπτώσεις επί τιμολογίου, ήτοι εκπτώσεις που αναγράφονται στο τιμολόγιο πώλησης των προϊόντων από την επιχείρηση στο λιανοπωλητή και τα πιστωτικά τιμολόγια που εκδίδονται από την επιχείρηση προς το λιανοπωλητή. Δεν περιλαμβάνει, με άλλα λόγια, τα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών π.χ. για διαφημίσεις κλπ.

Διαβάστε επίσης: Ο Ψηφιακός Βοηθός του Gov.gr μιλάει 25 γλώσσες

Η μείωση τιμής θα πρέπει να εφαρμοστεί στις ακόλουθες κατηγορίες:

See also  Εκπαιδευμένος, αλλά άπειρος ο σταθμάρχης στην Λάρισα

-Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (σε σκόνη, υγρό ή ταμπλέτες)

-Απορρυπαντικά ρούχων για πλύσιμο στο χέρι

-Απορρυπαντικά πλυντηρίου πιάτων (σε σκόνη, υγρό ή ταμπλέτες)

-Απορρυπαντικά για πλύση πιάτων και σκευών στο χέρι

-Καθαριστικά επιφανειών παντός είδους

-Χλωρίνες

-Σαμπουάν και conditioner

-Αφρόλουτρα

-Σαπούνια σε υγρή μορφή

-Σαπούνια σε στερεά μορφή

-Οδοντόκρεμες

-Βρεφικές και παιδικές πάνες

Σε ό,τι αφορά, τέλος, την εφαρμογή του μέτρου των «καθαρών τιμών» σε νωπά προϊόντα, δηλαδή το μέτρο που προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις που πωλούν νωπά τρόφιμα, τα πωλούν χωρίς να χορηγούν εκπτώσεις, πιστώσεις ή άλλες παροχές σε άλλες επιχειρήσεις, που υπερβαίνουν, αθροιστικά, το 3% επί της τιμής πώλησης προ εκπτώσεων, πιστώσεων ή άλλων παροχών, προβλέπεται ότι θα αφορά συγκεκριμένα τα ακόλουθα προϊόντα:

-Νωπά φρούτα (μη επεξεργασμένα)

-Νωπά λαχανικά (μη επεξεργασμένα)

-Νωπό μοσχάρι (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)

-Νωπό χοιρινό (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)

– Νωπό κοτόπουλο (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)

– Νωπά ψάρια (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)
Πηγή